اهمیت سیستم سازی در کسب و کار

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
اهمیت سیستم سازی در کسب و کار

اهمیت سیستم سازی در کسب و کار

 

اهمست سیستم سازی در کسب و کار

اهمیت سیستم سازی در کسب و کار را درجملاتی که غالبا از مدیران و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می شنویم میتوانیم پی ببریم:

1– راه‌اندازی کسب‌وکار بسیار سخت و پیچیده استاز کجا شروع کنم؟

2– من زیاد کار می‌کنم اما پول کمی درمی‌آورمچطور می‌توانم سود کارم را افزایش بدهم؟

3همیشه احساس اضطراب و نگرانی دارمچگونه می‌توانم قبل از این‌که دیوانه بشوم، کارهایم را مدیریت کنم؟

من برای همه این سؤالات یک پاسخ دارمسیستم سازی را یاد بگیرید.

اصولاً هر کسب‌ وکاری یک سیستم استیعنی مجموعه‌ای از فرایندها که در کنار هم نتیجه لازم را ایجاد می‌کنند.اهمیت سیستم سازی در کسب و کار از همین مطلب روشن خواهد شد چون هر کسب و کاری یک سیستم است، بنابراین می‌توانید با سیستم سازی و توجه بیشتر به آنها، به نتایج بهتری دست پیدا کنیدبه همین سادگی

با سیستم سازی چه اتفاقاتی برای شما می افتد:

  1. کمتر کار می کنید و پول بیشتری به دست می آورید.
  2. برای انجام کارهایتان تمرکز و انرژی بیشتری دارید. .
  3. کم تر اشتباه می کنید.٫ اگر اشتباهی رخ دهد به سرعت آن را برطرف می کنید.
  4. احساس آرامش بیشتری دارید.
  5. حواستان جمع می شود و ذهن شما تحت کنترل خودتان در می آید.

کشف ناکارآمدی، طلاست

هدف عمده سیستم سازی و اهمیت آن هدایت شما به سمت روش‌های جدید است تا بتوانید کسب و کارتان را بهتر بشناسید و آن را تحت کنترل خود دربیاورید و به نتایج دلخواهتان برسیدوقتی‌که صاحب درک سیستماتیک می‌شوید، دید شما نسبت به جهان و محیط مکانیکی اطرافتان تغییر می‌کند و کسب و کار شما دیگر مثل گذشته نخواهد بودمن نام این اتفاق را «بینش» می‌نامم.

آزادی و رفاه زمانی به‌دست می‌آید که به‌هم‌ریختگی‌های روحی فرد جای خود را به آرامش بدهدسیستم سازی به مکانیسم‌های کسب و کار شما نظم می‌دهد و طبیعتاً به دنبال این نظم، آرامش نیز خواهد آمدبله، شما می‌توانید با زدن یک کلید کسب و کارتان را آن‌طور که دوست دارید بسازیداین کلید در ذهن شما است و خوشبختانه همیشه هم در دسترس است.

واقعیت این است که افراد زیادی برای داشتن یک کسب و کار بهتر تلاش می‌کنند اما به نتیجه‌ای که می‌خواهند نمی‌رسنددرواقع وقتی‌که آنها را تحلیل می‌کنیم می‌بینیم که هیچ مسیر و هدف مشخصی در کسب و کار ندارندهیچ نظم و سازماندهی‌ای درکسب و کار آنها وجود ندارد و آنها بیشتر وقت خود را صرف امور پیش‌پاافتاده می‌کنندمشکل بیشتر ما انسان‌ها این است که مسائل را کمی عمیق‌تر موردبررسی قرار نمی‌دهیم و برای یافتن دلایل اصلی مشکلاتمان و اصلاح اساسی آنها تلاشی نمی‌کنیمما انسان‌ها بیشتر به نگاه‌های سطحی عادت کرده‌ایم و علاقه شدیدی داریم که از کاه کوه بسازیم

سیستم سازی را تجربه کنید.

١. ما با واقعیت ها روبه رو هستیم. چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، واقعیت آن چیزی است که ما با آن روبه رو هستیم. بنابراین به جای گله و شکایت وارد عمل شوید…..

۲. کسب و کار شما از فرایندهای متوالی و خطی ۴۳۲۱ تشکیل شده. در همین لحظه تمام سیستم های کسب و کار شما به صورت گام به گام در جریان هستند؛ و هر کدام از آنها، چه قابل مشاهده باشند و چه نباشند آینده ی شما را تعیین می کنند. پس برای ساختن آینده ای که دوست دارید باید از همین حالا این سیستم ها را به دقت مدیریت کنید.

٣. بیشتر زمان خود را صرف مراقبت و نگهداری از سیستم های کسب و کار خود کنید.

۴. بررسی کنید و ببینید که کدام یک از سیستم های کسب و کار شما آن طور که باید و شاید کار نمی کنند. پس از این که آنها را یافتید، به سرعت نسبت به اصلاح آنها اقدام کنید.

۵. مردم می گویند: «هر چیزی حکمتی دارد. » خوب تا حدی درست٫ است. اما تقریبا همیشه همه ی کسانی که این را می گویند، در واقع به این نکته اشاره می کنند که همه چیز از پیش برای ما تعیین شده است و هر چیزی حکمتی داشته باشد، اما بی شک خدا ما را عروسک خیمه شب بازی نیافریده. ما آزاد و باحق اختیار آفریده شده ایم.

۶. اندیشه نقطه تبادل داشته باشید. یعنی اگر باید کاری را انجام دهید همین حالا و بدون طفره رفتن انجام دهید.

۷. همیشه و در همه حال ارزش و توانایی دیگران را به آنها یادآوری کنید.

۸. مراقب باشید که ارتباطات خود را از دست ندهید. از سکوت بی مورد پرهیز کنید. سکوت نابجا موجب سوءظن می شود. صحبت کردن به موقع را فراموش نکنید.

۹. جادوی زندگی در حال رخ دادن است. همین جا و در همین لحظه.

بسیاری از انسان ها این باور غلط را دارند که تمایل جهان به هرج و مرج و بی نظمی است. اما این طور نیست. جهان، منظم و قاعده مند به کار خود ادامه می دهد.

سخن آخر

بدانیم کسب‌وکار هنر استتوانایی آموختن از سختی‌ها، گذر از موانع، اصلاح مشکلات، پیش‌بینی طوفان‌های احتمالی و نهایتاً بیرون کشیدن نظم و زیبایی از دل بی‌نظمی‌ها و اشتباه گذشته، همه هنر استلحظاتی را که تلوتلو می‌خورید و در حال افتادن هستید، اما دوباره سرخود را بالا می‌گیرید و به سمت هدف گام برمی‌دارید دست‌کم نگیرید

منبع:

کتاب سیستم‌سازی راهکاری ساده برای صرف انرژی کمتر، درآمد بیشتر و زندگی بهتر نویسنده : سم کارپنتر مترجم : شهاب شکرودی ، فاطمه سراجی

پیوندهای مفید:

سیستم‌ سازی کسب‌و‌کار

4 گام تا رسیدن به سیستم سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *